Mohamed Malim se coby uprchlík sám setkával s předsudečnými představami o tom, že uprchlíci nepracují, pouze natahují ruce a jsou zátěží pro systém. Proti tomu se rozhodl bojovat sdílením pozitivních příběhů samotných uprchlíků i s jejich fotografiemi. Z jeho iniciativy a touhy udělat něco víc, vznikla značka Epimonia.
Od řecké organizace se mu pro projekt podařilo získat záchranné vesty, jež měli na sobě uprchlíci, kteří se dostali na ostrov Lesbos ve snaze přeplout Středozemní moře. Z typicky oranžových vest Mohamed Malim vyrábí náramky, čepice, bundy a další kousky oblečení či doplňky. Šikovné ruce, které z vest módu vyrábějí, patří taktéž uprchlíkům.
Epimonia, jak svou značku a projekt nazval, je řecké slovo, které znamená vytrvalost. Mohamed chce prostřednictvím startupu vyprávět realističtější a vyvážený příběh o uprchlících a také je podpořit. „Vybral jsem tenhle název, protože uprchlíci procházejí mnoha zkouškami a po celou tu dobu vytrvávají,“ vysvětluje. Upozornil také na to, že oranžová záchranná vesta byla pro mnoho uprchlíků to poslední, co kdy měli na sobě.
Ač se jedná o malý projekt, pro který pracuje jen několik málo lidí, spolupracuje s uprchlickými organizacemi, sportovními týmy a umělci a dosud zrecykloval více než 500 záchranných vest. „Poskytujeme také symbolickou podporu. Protože když nosíte výrobky Epimonia, nosíte solidaritu. Solidaritu s uprchlíky po celém světě,“ dodává zakladatel značky.
V současné době je na světě 83 milionů vysídlených lidí v důsledku perzekuce, válečných konfliktů či porušování lidských práv. Od února letošního roku opustilo více než 3 miliony lidí Ukrajinu. Osudy uprchlíků si připomínáme a na jejich situaci upozorňujeme 20. června, na který připadá Mezinárodní den uprchlíků.