„S programem jsme začali, když jsme si uvědomili, že dobrému vzdělání pomůže dlouhodobá individuální podpora,” říká jeho vedoucí Kristina Studená. „Zvyšuje se nám počet studentů, kteří si vybírají maturitní obor, protože chápou, že vzdělání s maturitou je variabilnější a člověk si pak může více vybírat,” pokračuje a dodává, že v současnosti pracují také s několika studenty vysokých škol.
Podobný program pro studenty ze sociálně znevýhodněných domácností je o to potřebnější v pandemickém světě, kdy je zapotřebí často nákladná technika i soukromí pro studium. „Studenti se o techniku musejí často dělit s několika sourozenci, nebo ji vůbec nemají. Když už se k ní dostanou, může být problémem Wifi. Často ani v místnosti, kde se učí, není klid,” říká pedagogická pracovnice Kristýna Kaniová. „Takže student se často nemůže účastnit online výuky. Stává se, že jim učitel zapíše například absenci a to studenta může demotivovat,” dodává.
Richard si Gendalos pochvaluje i proto, že není jen o přímé pomoci. Ale i setkávání s dalšími studenty v podobné situaci, kdy jsou si inspirací a motivací navzájem.