Výrobce holicích strojků v reklamě ukazuje reálné ženy. S chlupy. A sklízí ovace

Obrázek: billie-small

Chlupy na dámských nohou, v podpaží nebo na podbřišku nejsou v reklamách a marketingových kampaních téměř vůbec vidět. Paradoxně ani v reklamách na holicí strojky. Také v nich si dokonalá žena holí už hedvábně hladké nohy. Právě to se rozhodl změnit výrobce holicích strojků pro ženy Billie a svou kampaň postavil právě na tom, že ukazuje ženy takové, jaké jsou. S chlupy. „Během poslední stovky let dámské holicí strojky holily hladké nohy bez chlupů. Divné, co? Představujeme Projekt Body Hair. Oslavu tělesného ochlupení, kdekoliv je, nebo není,” píše společnost k nedávno vypuštěnému reklamnímu spotu. V tom se současně objevují ženy různých etnických původů i tělesných rozměrů. „Pokud reklamy ukazují jen ženy bez jediného chloupku, jde o určitou formu body shamingu,” uvedla spoluzakladatelka společnosti Georgina Gooley. „Říkají tím, že byste se za to, že máte chlupy, měla stydět,” dodává. Přestože může takové poselství připadat paradoxní u výrobce náčiní, které právě k odstraňování chloupků patří, výrobce ubezpečuje, že právě naopak. Rozhodnutí má být podle něj na ženě a na tom, co je jí samotné příjemné. „Holení je věcí osobního výběru. Nikdo by neměl ženám diktovat, co mají se svými chloupky dělat,” zdůrazňuje Gooley. Firma vytvořila také knihovnu fotografií žen s ochlupením, které poskytuje zdarma k užití. Podle svých slov se tak snaží obraz žen v reklamě i v médiích změnit.

 

Vedle odlehčeného reklamního spotu společnost představila také sadu fotografií zachycující ženy s chlupy na různých místech těla i těch, které mají neupravené obočí. Fotografie poskytuje společnost zdarma k užití. „Potýkáme se s vážným nedostatkem ženského tělesného ochlupení na internetu. Zadejte si do vyhledávače ,žena` v jakékoliv fotobance a budete hodně dlouho scrollovat, než nějaký najdete,” uvádí společnost Billie na svém webu. „Abychom trochu přispěli, vytvořili jsme (zdarma!) knihovnu fotografií skutečných žen k užití pro každého,” dodává.

billie 1

Kampaň zaznamenala velmi kladná přijetí mezi zákaznicemi. Pod samotnými spoty zveřejněnými na internetu se objevují nadšené komentáře. „JO! Konečně realistická reklama na holící produkty!” píše jedna z divaček. „Skutečná žena a skutečný ,problém`. Konečně realistická reklama. Doufám, že brzy expandujete i do Velké Británie,” přidává se další. „Ano! Ženy by měly vědět, že mají na výběr. Že se MOHOU holit, ale NEMUSÍ. To stejné u mužů a nevyhraněných lidí. Rádi si holíte určité části těla? Super. Nebo ne? Super!” píše další.

billie 2

Julia Roberts i Madonna

Snahy o poukázání na tlak na ženy ve vztahu k holení tělesného ochlupení není ničím novým. Diskuse se vede už dlouhá léta a zapojily se do ní i některé ze známých osobností. Například americká herečka Julia Roberts se s chlupatým podpažím objevila už v roce 1999 na premiéře populárního snímku Notting Hill, o šest let později pak na jiné společenské akci herečka Drew Barrymore. Také světová pop music superstar Madonna skoro před čtyřmi lety na svém Instagramu zveřejnila fotografii s odhaleným podpažím, ke které připsala: „Dlouhé chlupy! Je mi to fuk!!!!”

billie 8

Stoupající trend chlupatého podpaží ukázal také výzkum z předloňského roku mezi mladými Britkami z řad takzvaných mileniálů. Zatímco si ještě v roce 2013 v těchto partiích holilo 95 % žen, o tři roky později to ve Velké Británii bylo jen 77 %. Podobnou tendenci výzkum ukázal také u holení nohou. Zatímco v roce 2013 se takto upravovalo 92 % dívek, v roce 2016 to bylo už jen 85 %.

billie 4

billie 3

billie 5

billie 6

billie 7

Foto: Billie