Faggot (buzna), Slut (coura), Fat (tlusťoška). Tato slova „zdobí” oblečení značky Diesel. V rámci kampaně, se kterou přišla v září, se módní značka snaží poukázat na rozšířené projevy nenávisti a bojovat proti nim pomocí módy. Do reklamy na kolekci se zapojili herci, zpěváci, modelky i další celebrity. Přesto záměr sklidil také velkou kritiku. „To je nechutné. To jsou teď urážlivá slova v módě? Homofobie nemůže být legitimizována,” uvedl například jeden z uživatelů Twitteru. A zdaleka není sám.
Do kampaně „Hate Couture” se zapojila řada známých herců, zpěváků a dalších celebrit. Každá z osobností si vybrala slovo nebo urážku, které byly proti ní použity v komentářích na sociálních sítích. „Čím více důležitosti dáváme online hejtům, tím více nás nenávist zasáhne,” okomentovala modelka Barbie Ferreira, která má v reklamě Diesel na sobě tričko s nápisem Fat. Reagovala tak na heslo celé řady oblečení: „Čím víc nenávisti oblékneš, tím méně ti na ní záleží.” Kolekce pracuje s myšlenkou, že když urážku použiješ na své oblečení, ztratí moc ti ublížit.
Do kampaně proti nenávisti se zapojil také herec Tommy Dorfman známý především ze seriálu 13 důvodů proč. Právě on si na svou bundu zvolil nápis Faggot, který vyvolal nejvíce kontroverzí. Mnoha lidem se pokus pracovat s homofobní urážkou v rámci oblečení nezamlouvá. „Ne, Diesele. Nosit nechutné slovo natištěné po celých zádech není dobrý způsob, jak bojovat proti nenávisti," reagoval například herec Andrew Hayden-Smith na Twitteru. „Já vím, o co se Diesel snaží, ale myslím, že selhali," přidal se spisovatel James A. Lyons. „Je mi to trochu nepříjemné," dodal. Někteří uživatelé sociálních sítí také označili kampaň za nechutnou a vyzvali společnost, aby se omluvila.
Diesel i představitelé reklamy si však za myšlenkou stojí. „Aby online nenávist zmizela, nemusíte ji skrývat," uvedla značka na Twitteru. „Firma z výtěžku z této bundy podpoří Ali Forney Center v New Yorku, které poskytuje útočiště, jídlo a pomoc pro LGBT mladistvé bez domova," připojil Tommy Dorfman další rovinu kampaně. A Diesel také nabídl zákazníkům možnost si ve 42 obchodech po celém světě nechat na oblečení natisknout vlastní urážku, se kterou se setkali. Část výtěžku z tohoto oblečení poté putovala na charitativní kampaň proti šikaně. „Hlavní je se neschovávat. Nenávistné komentáře jsou založeny na tom, že lidé skrývají své pravé já. Pokud se schováváš, nenávist roste a bolí," uzavřel směrem ke kritikům tvůrce kampaně Bruno Bertelli.
Foto: Diesel