Syrských 25 m2 v norském domě IKEA

Obrázek: ikea-syrie-small

IKEA v Norsku instalovala v jednom z obchodních domů 25 metrů čtverečních ze Sýrie, aby tak neplánovaně přiblížila návštěvníkům život lidí ve válečné zóně. Během dvou týdnů navštívilo “Sýrii” kolem 80 tisíc lidí a podařilo se vybrat 23 milionů eur na úsilí Červeného kříže v této oblasti.

Při procházení mezi regály s nábytkem a výzdobou v obchodní domě IKEA v Norsku mohli minulý měsíc návštěvníci vstoupit do jiné reality - výjevu z války v Sýrii. Uprostřed dokonalých kuchyní, ložnic a pokojů instalovala společnost ve spolupráci s Červeným křížem 25 metrů čtverečních ze Sýrie. Pokoj byl postaven podle popisu a záznamů Rany, syrské matky čtyř dětí, která nyní žije v Norsku. Její byt se nacházel v blízkosti hlavního města Damašku. Namísto tradičních popisů výrobků a cenových tabulek byly v pokoji umístěny informace o životních podmínkách v Sýrii a informace o možnostech pomoci lidem v nouzi. "Když jsme museli uprchnout do této bezpečnější oblasti, neměli jsme peníze k pronajmutí lepšího místa," řekla Rana Červenému kříži. "Neměli jsme peníze na nákup matrací, přikrývek ani oblečení pro děti."

ikea syrie 1

Rana se svými dětmi (foto: Červený kříž)

"Viděli jsme spoustu záběrů z nitra Sýrie, ale bez ohledu na to, jak emocionální jsou, nedokáží nám přesně přiblížit zkušenosti lidí žijících ve válečné zóně," řekl pro Adweek Snorre Martinsen, umělecký ředitel agentury POL, která pomáhala byt instalovat. "Uvědomili jsme si, že můžeme Norům zprostředkovat zkušenost. Umístění syrského domova vedle domovů skandinávských bylo zřejmě odvážným krokem, ale ukázalo daleko jasněji než televizní reklamy, jak důležité je darovat a pomáhat."

ikena syrie 4

Během dvoutýdenní instalace navštívilo pokoj kolem 80 tisíc lidí a podařilo se vybrat 23 milionů eur na úsilí Červeného kříže v Sýrii. Projekt byl součástí širší norské kampaně, která má za cíl zvýšit povědomí o krizi v této zemi.

ikea syrie 2

Foto: POL