Společnost Apple před pár dny představila minutovou reklamu na nový model iPhone X oslavující stejnopohlavní sňatky. A je vskutku dojemná. Nese název První tanec (First dance) a zachycuje reálné australské gay a lesbické páry na své svatební oslavě při společném tanci. Zatímco řada lidí krok světového technologického gigantu vítá, někteří reklamu kritizují. Například herec James Woods na svém Twitteru uvedl: „Heterosexuální páry se evidentně do vize diverzity ve světě Tima Cooka nehodily.“
Všechny záběry, které byly podle společnosti natočeny právě na nový typ mobilního telefonu iPhone, podkresluje píseň Never Tear Us Apart australské hudebnice Courtney Barnett. Reklama reaguje na skutečnost, že jsou od začátku ledna po dlouholetých snahách tamních aktivistů stejnopohlavní sňatky v Austrálii legální. Stalo se tak na základě loňského korespondenčního referenda, které mělo pro zákonodárce doporučující funkci. V tom měli sami občané vyjádřit svůj postoj k možnosti manželství pro stejnopohlavní páry. Pro manželství se vyslovilo 61,6 % hlasujících, 38 % pak bylo proti. „Vyjádřili se v milionech a hlasovali naprostou většinou pro rovnost v manželství,“ uvedl tehdy australský premiér Malcolm Turnbull.
Přestože množství lidí, zejména z LGBT komunity, nová reklama Applu nadchla, ne každý nadšení sdílí. Někteří jí vyčítají zejména to, že se soustředila pouze na homosexuální páry a ty heterosexuální opomněla. „Heterosexuální páry se evidentně do vize diverzity ve světě Tima Cooka nehodily,“ kritizoval video na svém Twitteru například herec James Woods. Společnost se totiž dlouhodobě netají svou podporou rozmanitosti a rozvojových aktivit. Právě její ředitel Tim Cook je sám vyoutovaným homosexuálním mužem. Ten nedávno spolu se světově proslulou aktivistkou Malálou oznámil, že plánují společně dostat do středoškolských lavic minimálně 100 tisíc dívek.
Foto: Repro Apple