Coming out v 85 letech. „Má loď už odplula,” říká v muž reklamě a vyzývá mladé k přirozenosti

Obrázek: martin-86-comingout-small

„Opravdu jsem musel skrývat svou sexualitu,” říká 86letý fotograf Martin, který je jedním z protagonistů nového cyklu doku-reklam na žvýkačky 5 Gum. „Je těžké být vyvrhelem,” dodává a utírá si slzy. „Lituji toho, že jsem byl taková bábovka, nervózní a zatraceně zakřiknutý. Žil jsem to v podstatě do svých 85 let,” pokyvuje hlavou. „Má loď už odplula v možnosti najít si roztomilého partnera, spřízněnou duši, kterého bych mohl milovat, žít s ním,” přiznává a vzkazuje mladým gayům a lesbám, aby žili takový život, jaký by žít chtěli. A dnes se o to snaží i on sám. Video totiž zobrazuje tančení na jeho prvním průvodu hrdosti.

 

Fotografovat začal podle svých slov v 16 letech a zaměřoval se zejména na fotografování mužských aktů. Svou orientaci však celý život skrýval, ke coming outu se odhodlal až před rokem, ve svých 85 letech. „Kdybyste se mě zeptali, jestli máte začít žít s jiným mladým chlapcem, řekl bych: ,Jdi do toho. Máš to mít. Jsi tu hlavně pro sebe… A pro něj,” uzavírá svou zpověď.

martin 86 comingout 2

Společnost vyrábějící žvýkačky však Martinovi připravila jedno překvapení. Pustila jeho zpověď několika mladým gayům a lesbám a následně mu promítla jejich vzkazy. „Martine, tvůj příběh mě inspiroval být skutečně tím, kým jsem. Být na to hrdý,” říká jeden z mladých mužů. „Při koukání na to video jsem byla skutečně šťastná za to, kde teď jsem. Že jsem si uvědomila, jaké štěstí obě dvě máme,” říká dívka, zatímco drží za ruku svou přítelkyni, která si při jejích slovech utírá z tváře slzy. Mladý mužský pár zase Martinovi v záběrech z dovolené beze slov ukazuje snubní prsten, nad čímž se muž dojatě usmívá. Jeden z mladých mužů se na závěr po Skypu vyoutoval svému otci. Celý rozhovor nahrál a poslal záznam právě Martinovi.

martin 86 comingout 4

Video končí záběrem na Martina na jeho prvním průvodu hrdosti, jak nadšeně v triku Supermana tančí mezi ostatními účastníky. „Hodně jsem tancoval, mával vlaječkami a bavil se s našimi podporovateli, děkoval jsem jim,” uvedl pro Upworthy.

martin 86 comingout 3

„Lítost je silná, univerzální emoce a 5 Gum věří, že litujeme více věcí, které jsme v životě neudělali, než těch, které jsme udělali,” řekl HuffPostu brand manažer společnosti Ashley Findlay. „Když jsme se o Martinově příběhu dozvěděli, věděli jsme, že mu musíme pomoci sdílet ho se světem, aby podpořil mladé generace k žití života naplno,” dodal. Martin je tak jedním z pěti protagonistů krátkých reklamních videí z cyklu Lítost, které dávají prostor jednotlivým seniorům, aby se svěřili s momenty, které v životě podle sebe propásli a dnes toho litují.

Foto: Repro 5 Gum