Megan Nash z Georgie v USA letos svedla malý boj s reklamním světem. Úspěšně. Jedna oděvní značka v létě vyhlásila casting na tváře pro dětskou kolekci. Megan se rozhodla, že přihlásí svého patnáctiměsíčního syna Ashera a poslala jeho fotografie od profesionála do agentury. Neuspěla. Protože Asher má Downův syndrom. Majitel reklamní agentury jí napsal, že děti se speciálními potřebami nejsou pro reklamu vhodné. Megan došlo, že je potřeba něco udělat.
Megan nevadilo, že agentura jejího syna odmítla. Ale ten důvod. „Myslím si, že je důležité, aby se lidé se speciálními potřebami a s hendikepem v reklamách objevovali. A to hned ze tří důvodů,“ říká pro CNN Megan a vzápětí důvody doplňuje: „Prvním důvodem je začlenění. Lidé s hendikepem nechtějí stát mimo, chtějí být zařazeni mezi své vrstevníky a být toho součástí. A reklama je součástí našich životů.“
Druhým důvodem podle ní je akceptace. „Pokud se Asher nepřijme takový, jaký je a nepřijme ho ani jeho okolí, stejně jako kohokoli se speciálními potřebami, je mizivá šance, že je v budoucnu někdo zahrne do života, že s nimi někdo bude počítat. Třetím důvodem je respekt. To, že lidé s hendikepem budou součástí reklamy, ukazuje světu, že tito lidé mají hodnotu jako jakýkoli jiný člověk,“ vysvětluje Megan.
Vydala se spolu se svým synem na misi ke změně reklamního světa. Rozhodla se, že bude otevřenější a přímější. Umístila Asherovi fotografie na sociální sítě a oslovila jinou oděvní firmu. „Doufala jsem, že když jim pošlu nějaké fotky, ozvou se. Že upoutám jejich pozornost a mohlo by se něco změnit,“ svěřuje se Megan pro Huffington Post.
Fotografie se rychle šířily po sociálních sítích a ani reakce značky Oshkosh B'Gosh na sebe nenechala dlouho čekat. Kontaktovali Megan s prohlášením, že oceňují její snahu, aby v reklamních kampaních dávali prostor rozmanitosti zákazníků. Dohodli se s Megan, že se s ní a její rodinou sejdou a budou o tématu zapojení dětí s hendikepem do reklamy společně jednat.
Foto: Crystal Barbee Photography