Lee a Mat Samuels-Camozzi z britského Manchesteru se objevili spolu se svým devatenáctiměsíčním synem Carterem v nové reklamě na hranolky McCain. Společnost se ve spotu snažila mimo jiné poukázat na diverzitu rodin a jejich způsobu života. Gay pár se svým synem nyní čelí vlně nenávistných projevů. Pár takové reakce zaskočily. „Jsme šokováni, že takové postoje existují v jednadvacátém století. Na svou malou rodinu jsme hrdí a nemáme se za co stydět,“ uvedl Lee. Mat s Leem se však v návaznosti na negativní reakce dočkali široké podpory diváků, kteří současně oceňují přístup firmy, že mladou rodinu do spotu zapojila.
Reklama společnosti vyrábějící hranolky představuje celou řadu rodin, které se od sebe odlišují. „Když přijde na rodinu, co je normální? Normální není normální,“ říká hlas na pozadí záběrů. Představuje jak úplné rodiny, tak rodiny svobodných matek, otců samoživitelů, ukazuje také rodiny, kde otec žije tisíce kilometrů od své ženy a dětí, rodiny, kde děti vychovávají prarodiče nebo rozvedené rodiny. A představuje také stejnopohlavní rodinu. Právě ta však řadu diváků pobouřila. A své pocity někteří z nich dali hlasitě najevo. Pár nebyl na takové reakce připravený a sprcha nenávistných komentářů a zpráv ho zdrtila. Nejvíce je zasáhly komentáře přirovnávající pár ke dvojici pedofilů spojující je se zneužíváním syna.
Foto: Archiv rodiny Samuels-Camozziovy
Lee a jednatřicetiletý Mat byli osloveni matkou své přítelkyně. Věřili, že reklama pomůže oslavě diverzity, která většinu rodin nějakým způsobem provází. Teď jsou podle svých slov reakcemi zaskočeni. Ne všechny reakce však byly negativní. Nezanedbatelné množství diváků bylo z účasti stejnopohlavního páru v reklamě nadšeno a snažilo se veřejně rodinu podpořit. „To myslíš vážně?“ reagoval například na jeden z nenávistných komentářů další z uživatelů. „To bys radši viděl dítě vyrůstat bez rodičů?“ dodal. „Nejde mi do hlavy, jak můžou lidi koukat na reklamu, která je vlastně moc pěkná a užitečná, a pak ji tak vyhejtovat? Proč?“ diví se na YouTube další. Existenci takové reklamy přivítali i další rodiče, kterých se týká. „Je to super. Pro mě jako pro gay tátu je skvělé vidět rodiny, jako mám já. I s mým manželem a dětmi,“ píše pod videem Tez Donnelly. A lidé také oceňují přístup samotné firmy, která se rozhodla dát v reklamě prostor i takové rodině.
Foto: Repro Youtube