Mladý číšník věnoval výjimečnou péči 91letému zákazníkovi. Jejich společná fotografie dobývá internet

Obrázek: senior-cisnik-small

Když Lisa Meilander večeřela v půlce srpna se svou rodinou v restauraci Eat´n Park v pennsylvánském Belle Vernon, všimla si, jakým zcela výjimečným způsobem věnuje číšník péči zákazníkovi v pokročilém věku. U stolu hned naproti Lise a její rodině seděl 91letý muž, který se dal do řeči s obsluhou. Číšník Dylan Tetil si před seniorem klekl, aby se mu mohl zpříma dívat do očí a poznamenával si jeho objednávku. „Senior se omlouval, že už moc dobře neslyší, zapomněl si totiž naslouchadlo. Vyprávěl potom, jak přišel o sluch během války. A měl spoustu dalších příhod k vyprávění. Dylan ho trpělivě poslouchal a věnoval mu svou plnou pozornost,“ popsala situaci Lisa na svém Facebooku.

91letý zákazník se nakonec omlouval i za to, že příliš mluví. „Jsem už sám a moc často se nestává, že bych si měl s kým popovídat,“ vysvětloval podle Lisy senior. Číšník se usmál a řekl, že ho jeho vyprávění baví. Dylan poté zákazníkovi pomohl s objednávkou a odešel do kuchyně.

„Byl to dojemný pohled,“ napsala Lisa. „Chtěli jsme se nabídnout, že pánovi večeři zaplatíme. Ale ještě než jsem stačila mávnout na obsluhu, někdo ve vedlejším boxu požádal Dylana o mužův účet. „O to už se ale někdo postaral,“ oznámil mu s úsměvem Dylan. „Tak myslím, že jsme nebyli jediní, kdo poslouchal konverzaci mezi seniorem a číšníkem.“

senior cisnik 1

Poté, co senior dostal svou večeři, se k němu vrátil i číšník Dylan s tím, že má zrovna pauzu a zda by si mohl přisednout. „Když jsme opouštěli restauraci, ti dva spolu rozmlouvali a mnoho lidí, kteří seděli kolem, se usmívalo. Byl to opravdu dojemný pohled,“ připsala Lisa a na konec svého facebookového příspěvku dodala: „Se všemi těmi negativními zprávami o dnešní mládeži byl tohle svěží závan. Říkám si, zda bych já sama byla tak laskavá a pozorná, kdybych v restauraci pracovala. Jedna věc je jistá, pokud budete někdy jíst v Eat´n Park v Belle Vernon, chtějte Dylana. Pokud bude vaším číšníkem, s jistotou budete mít skvělý servis.“

Lisin post získal přes 590 tisíc reakcí, více než 35 tisíc komentářů a 201 tisíc sdílení. Lidé v komentářích se shodují, že potřebujeme víc takových Dylanů, že bychom si z takové péče o druhé měli vzít příklad a nezatracovat mladé coby lidi bez zájmu o starší generace. Pochvalnými komentáři se hemžil také Dylanův facebookový profil. „Určitě nemáš pocit, že bys udělal něco výjimečnýho, ale jako někdo, kdo ví, jaké to je být sám, jsi udělal něco naprosto neskutečného!! Bůh ti žehnej!! Jsi úžasný člověk!! Modlím se, aby se ti splnily všechny tvé sny!!“ napsal Dylanovi uživatel John Daniel. „Nepřinesl jsi radost pouze tomu muži, ale i spoustě dalších lidí po celém světě, a to díky malé laskavosti, která však byla něčím opravdu velikým. Doufám, že se tvé srdce nikdy nezmění,“ připojila se s komentářem Lisa Ann P. Další a další lidé komentují Dylanovy příspěvky a zmiňují, odkud mu posílají pozdravy a kde se o jeho laskavém gestu dočetli. „Příběh se dostal do Jordánska, až na Blízký východ! Skvělá práce!“ píše Hanann Abu Brase. Další lidé zmiňují státy napříč USA, facebookoví uživatelé se ozývají také z Evropy nebo Jihoafrické republiky.

senior cisnik 2

Číšník Dylan

A co na to Dylan? Zmiňuje, že s publicitou přišly i negativní komentáře. „Ale víte co, je mi to jedno. Chovám se k lidem tak, jak jsem se choval i k tomu starému pánovi. Když se ke mně chováte s úctou, vrátím vám to. A vždycky to takhle bylo,“ uvádí Dylan. A dodává, že jediné, na čem mu opravdu záleží, je jeho přítelkyně, kterou si chce vzít a se kterou chce založit rodinu. „A všechno ostatní jsou jen plané řeči. Udělal jsem v minulosti špatné věci? Jo. Změnil jsem se? Vyrostl jsem? Vzal jsem si z toho špatného ponaučení a změnil jsem to? Jo. Musel jsem to sem napsat. Děkuju,“ uzavírá.

Foto: Facebook Dylana Tetila a Lisy Meilander