Starbucks otevřel v Japonsku kavárnu pro neslyšící

Obrázek: starbucks-neslysici-japonsko-small

Pátou pobočku, v níž personál plynule ovládá znakový jazyk, otevřel řetězec kaváren Starbucks v Japonsku. „Starbucks najímal neslyšící nebo osoby s postižením sluchu už od té doby, co značka přišla do Japonska, tedy od roku 1996. Tito zaměstnanci a partneři měli ve svých komunitách obrovský vliv. Inspirováni jejich vášní jsme proto otevřeli tuto pobočku. Naši partneři i zákazníci tu mohou zůstat tím, kým jsou,“ uvedl v tiskové zprávě Takafumi Minaguchi, výkonný ředitel Starbucks v Japonsku.

Není náhodou, že se nová kavárna nachází v tokyjské čtvrti Kunitachi. Ta je místem, v níž žije velký poměr obyvatel s vadou sluchu nebo zcela neslyšících. Nyní si tak mohou pohodlně a bez obav dojít na kávu na místo, kde se s obsluhou bez obtíží domluví. V rámci začleňování, které je pro světový řetězec kaváren zásadní, je kavárna otevřena i slyšícím, kteří si, pokud neovládají znakový jazyk, mohou objednat různými dalšími způsoby. Mohou svou objednávku napsat, nadiktovat ji do tabletu, který řeč převede na text, nebo jednoduše prstem ukázat na položku v menu.

Speciální digitální panel učí návštěvníky kavárny znaky pro pozdrav a ukáže jim také znak, který odpovídá číslu na jejich účtence. Místo vyvolávání jména zákazníka nebo čísla, když je objednávka připravena k vyzvednutí, tak personál na panelu zobrazí znaky přiřazené k jednotlivým objednávkám.

O výzdobu prostor se postaral Kado Hidehiko, umělec, jehož rodiče byli neslyšící. Kreslit začal již v útlém dětství a svými kresbami vyjadřoval pocity, které nemohla přenést ani řeč, ani znakový jazyk.

Starbucks otevřel již pět kaváren, v nichž personál plynule znakuje. Dvě se nacházejí v Malajsii, jedna ve Spojených státech amerických, v Číně a zatím nejnovější právě v japonském Tokyu. „Otevíráním takových kaváren, obchodů a dalších veřejných míst nejen že poskytujeme možnosti lidem s různými druhy postižení, ale také vzděláváme společnost v tom, co znamená s takovými postiženími žít a v neposlední řadě tak působit společenské změny k lepšímu," říká společnost.

Světová zdravotnická organizace odhaduje, že na světě žije s poruchou sluchu kolem 466 milionů lidí. Je možné, že se během následujících 30 let toto číslo zdvojnásobí.

Foto: Starbucks