Značka dámských obleků v kampani obrátila role v módních fotografiích. A spustila online bouři

Obrázek: suistudio-small

Na snímcích z kampaně Not Dressing Men (Neoblékáme muže) se objevují na první pohled bohaté úspěšné ženy, které vedle svého života hravě ovládají také muže, který jim leží u nohou, nebo se jako objekt jen tak mimochodem nahý prochází v pozadí jejího luxusního bytu. Některé ze snímků jsou dotaženy ad absurdum kožešinou přehozenou přes pohovku, na které nahý muž smyslně a odevzdaně leží. Na jiných snímcích zase muži působí jako součást inventáře. Podle viceprezidentky americké pobočky Kristiny Barricelli se společnost snaží zaplnit prázdné místo v dosud jednostranné historii objektivizace.

suistudio 2

Mnohé uživatele sociálních sítí kampaň pobouřila. Někteří společnosti vyčítají, že cestou z objektivizace žen v reklamě není objektivizace mužů. „Tohle je důvod, proč lidé jisté feministky nesnáší. Nikdo by neměl být objektivizován, nikdy,“ píše na Facebooku například jedna z uživatelek. Přidává se k ní další uživatel s tím, že muži na fotografiích mohou být něčí synové nebo přátelé. „Vysílat k mladým ženám zprávu, že je v pořádku chovat se k mužům jako k chodícím peněženkám, je nechutné,“ pokračuje. Vedle znechucení však sociální sítě zaplavily stovky komentářů, které naopak kampaň oslavují a dále fotografie nadšeně sdílejí.

suistudio 3

suistudio 4

suistudio 5

suistudio 6

suistudio 7

Foto: Suistudio