„Ať jsou vaše vlasy zahalené či nikoli, nijak to neovlivňuje péči, kterou jim věnujete,“ říká Khan a dokazuje, že i zahalené muslimky pečují o své vlasy a reklamy na vlasovou kosmetiku se jich rozhodně týkají.
To, že se v mainstreamové reklamě na vlasovou kosmetiku značky L´Oréal vedle prostovlasých modelek objevila zcela poprvé také zahalená muslimka, přirozeně nezůstalo bez odezvy. Růžový šátek Ameny Khan rozvířil internetové vody nejen v zahraničí, ale také u nás. Řada lidí v protimigračních facebookových skupinách navrhovala bojkot značky L´Oréal. „Nekupovat,“ píše jeden z diskutujících. „To v tom šamponu bude prát ten šátek, nebo si mýt vlasy!?“ ptá se další. „Nesnáším v reklamách čmoudy, máme spoustu našich krásných mladých lidí tak proč!!!!!!!!!!!!“, ptá se další z členek. „No myslím si, že od téhle značky už si nic nekoupím. Fakt hnus,“ zavrhuje značku jiná diskutující. „Tyto firmy bojkotovat, nic jineho nepomůže, mějte hrdost,“ vyzývá ostatní fanoušek protimigrační skupiny.
Odstoupení
Několik dní po zveřejnění článků o tom, že se zahalená Amena Khan objevila v reklamě na produkty značky L´Oréal, přišly zprávy o tom, že z kampaně odstupuje. Důvodem byly její téměř čtyři roky staré příspěvky na Twitteru, které byly označeny jako protiizraelské. Uvádí v nich například: „Pamatujte: brutální vražda Palestinců se objevovala MNOHO let před tím, než se zformoval Hamás. Omluvy Izraele jsou nehorázné lži.“ Dále také obviňuje Izrael z vraždění malých dětí a přirovnává ho k Faraonovi, historické postavě jednoho ze starověkých vládců Egypta, jehož Korán vykresluje jako krutého vládce a tyrana.
Tyto tweety Amena ze svého účtu smazala a nechala se slyšet, že již nereprezentují „poselství souladu“, za kterým stojí. „Prosazování rozmanitosti je má vášeň, nedělám mezi nikým rozdíly,“ uvedla ke svým tweetům Amena Někteří lidé se sice na sociálních sítích dotazovali, proč se musí Amena za své staré příspěvky omlouvat, a zastávají se jí. Ta se přesto omluvila: „Hluboce lituji obsahu tweetů, které jsem zveřejnila v roce 2014 a upřímně se omlouvám za znepokojení a urážku, kterou způsobily.“
Společnost L´Oréal s jejím rozhodnutím souhlasí. Mluvčí L´Oréalu pro Newsbeat uvedla: „Nedávno jsme byli upozorněni na několik tweetů zveřejněných v roce 2014 Amenou Khan, která se objevila v britské reklamní kampani. Vážíme si toho, že se Amena za urážlivý obsah těchto příspěvků omluvila. L´Oréal Paris je oddaný toleranci a úctě k lidem. Souhlasíme s jejím rozhodnutím odstoupit z kampaně.“
Foto: L´Oréal