„Před chvílí jsem byla objektivizovaná firmou kvůli mé fotce v bikinách,” svěřila se Emily první říjnový den na svém twitterovém účtu a dále přátelům vysvětlila kontext. Společnost, u níž se snažila získat práci v oblasti marketingu, se totiž rozhodla podělit se se svým rozhodnutím ji nezaměstnat se svými fanoušky. Udělala tak výřez z Emilyny soukromé fotky z Instagramu a snímek jejího těla nahrála do svých Instastories s komentářem: „Nesdílejte své sociální sítě s potenciálním zaměstnavatelem, pokud na nich máte podobný obsah, jako je tenhle. Hledám profesionálního marketéra, ne bikini modelku.” A přidala vzkaz pro odmítnutou uchazečku. „Klidně si buďte nadále cool a dělejte si, co chcete v soukromí. Tohle vám ale nijak neprospěje v hledání profesionálního zaměstnání.”
Emily si přitom fotografie všimla úplnou náhodou po tom, co jí přišla od společnosti výzva, aby se stala její fanynkou na Facebooku a Instagramu. Procházela si její jednotlivé příspěvky, když na svou fotku se vzkazem narazila. Firmu se rozhodla kontaktovat s dotazem, zda mohou její snímek stáhnout, a prosbou o radu, co tedy přesně udělala špatně. „Pamatujte, že cokoliv dáte na sociální sítě, budoucí potenciální zaměstnavatelé uvidí,” vysvětlila jí majitelka Sara Christensen v soukromé zprávě na Instagramu a popřála Emily hodně štěstí při dalším hledání. „Toho jsem si vědoma, protože jsem se sociálnímí sítěmi pracovala dva roky. Nedošlo mi ale, že nošení plavek a považování si svého těla je znakem mé neprofesionality,” odpověděla Emily. Celou věc ještě spolu se svým životopisem odeslala na firemní e-mail s oficiální žádostí o stažení příspěvku.
Kritika
Emilyna tweetu si všimla řada lidí, včetně několika vysoce sledovaných influencerů, a s případem se podělili i se svými fanoušky. Společnost tak začala čelit tvrdé kritice na sociálních sítích a příběhem se začala zabývat také média jako New York Post nebo BBC. Ne každý však v chování zaměstnavatele viděl problém. Někteří uživatelé upozorňovali, že prohlížení profilů na sociálních sítích uchazečů je v řadě společností běžnou praxí.
BBC se podařilo majitelku společnosti kontaktovat. „Ve skutečnosti diskvalifikována vůbec nebyla. Neexistuje žádná komunikace, která by něco takového dokládala. Mám od ní naopak e-mail, ve kterém stále projevovala zájem o pozici i po zveřejnění toho příspěvku,” řekla Sara Christensen. Společnost dočasně smazala nebo změnila soukromí u svého webu a profilů na sociálních sítích. Podle majitelky čelila stovkám urážlivých zpráv i výhrůžek smrtí.
Emily Clow uvedla v rozhovoru pro BBC, že od doby zveřejnění celé situace dostala hned několik zajímavých pracovních nabídek.
Foto: Twitter Emily Clow